Зустріч давніх друзів: викладачі Школи охорони здоров’я навчалися орієнтованим на студента підходам в освіті

Тренінг підвищення потенціалу університетів-партнерів у Східній Європи був націлений на використання активних, міждисциплінарних та змішаних режимів освіти, необхідних для розробки нових освітніх можливостей в області здоров’я, інновацій та суспільства. Потреба в таких освітніх можливостях актуальна на тлі системних перетворень охорони здоров’я, спрямованих на знаходження інноваційних рішень для покращення здоров’я у країнах Східної Європи.

Нові підходи до викладання, а також створення містків між медичними і соціальними вченими були в порядку денному з навчання студент-орієнтованих підходів до навчання. Тренінг був проведений 7-11 березня 2016р. в Маастрихтському університеті (Нідерланди). Навчання було організовано в рамках проекту ERASMUS + розбудова потенціалу “Поєднання інновацій, здоров’я й суспільства: освітня робудова потенціалу в сусідніх районах Східної Європи”, де Національний університет Києво-Могилянська академія є імплементаційним університетом.

Маастрихтський університет, відомий своїм навчанням, орієнтованим на проблему (problem-based learning/ PBL), і комплексними підходами до освіти та досліджень, має великий досвід в області освітнього нарощування потенціалу. Під час тренінгу особлива увага була приділена способам використання активних і змішаних методик навчання в різних соціально-культурних контекстах.

11 викладачів зі Школи охорони здоров’я, кафедри соціології, кафедри політології та юридичного факультету НаУКМА озброювалися основними принципами і практиками змішаного навчання, а також навчанню, орієнтованому на проблему, як освітньому підходу, й на додачу мали можливість відвідати Science vision – центр, де записуються відеолекції для онлайн навчання, та університетську бібліотеку, яка є одним з ключових гравців втілення стратегії університету.

Навчання проводили Катерина Чабановська, Нінке де Йонг, Марк Спіхт, Віллем де Граве, Аня Крумейх і Мілена Павлова.

Більшість учасників здобули натхнення, нові ідеї та фідбек на свій досвід викладання, тому подальша розробка навчальних планів в рамках проекту BIHSENA обіцяє захоплюючий процес для викладачів й позитивні результати для студентів.

Більше інформації про проект

Більше інформації про деякі освітні підходи та підказки для викладачів: